Hedendaagse en klassieke muziek, dans, beeldende kunst en mode aan elkaar solderend, baant Aïda Gabriëls zich een weg doorheen de podiumkunsten.

In 2016 debuteerde ze met de veelzijdige soundscape opera Medeamaterial, waarbij een sopraan en contrabassist zich vasthaken aan Heiner Müllers weerbarstige dilemma in dichtvorm. Later liet ze twee dansers, live video en percussionist de schuldvraag aankaarten in I am the enemy you killed,  my friend, dat vertrok vanuit Benjamin Britten’s War Requiem. Met Vacuum wordt de nachtclub als immersive playground naar voorgeschoven. Electronica, postrock, dans en lichtkunst vormen de ingrediënten van dit transdisciplinair spektakel dat Chaoskampf belicht. Haar reflectie op de historische fatale Saloméfiguur in Dance of the seven veils beoogt vanuit een gelijkaardig interdisciplinaire opzet verworven veronderstellingen en bestaande denkbeelden onderuit te halen. Aïda Gabriëls creëert samen met dramaturgen Tessa Vannieuwenhuyze en Ylona Supèr onder de noemer oester. oester-creaties vertrekken vanuit de reflectie op het operagenre in het nu.

Productie

Functie

creatieve consultant

Concept | Regie

Concept | Regie

Concept | Regie